måndag 9 februari 2009

Utmaning

Blev utmanad av Betsy. Att lägga in sjätte bilden i sjätte mappen i Mina Bilder och skriva nåt om den.
Det blev denna bild från min och familjens tripp till Paris i somras...för ovanlighetens skull håller vi inte upp vår jättestora turistkarta. Tror dock att det här togs precis innan vi åkte för långt med tunnelbanan och höll på att tappa bort oss:S

Annars har jag tagit igen mig efter en fullproppad helg och en första tenta imorse...
Unnade mig själv idag att fixa lite hemma och inviga min nyinköpta degblandare med att baka lite bröd. Världens godaste om jag får säga det själv. Har väntat på det här brödet i tio år, min mormors recept, och hela tiden har jag trott att mamma inte hade receptet, men det visade sig för några veckor sen att hon visst hade det. Så har ätit upp förra omgången nu:P

+ en limpa kvar i ugnen

Undrar om det är så gott för att det smakar som när man var liten och för att man väntat i tio år på det, eller om det verkligen är så gott? Det är inte så väldans nyttigt, massa farinsocker i, så borde ju vara gott hursom=)

3 kommentarer:

  1. Hoppas tentan gick bra!!
    Du är utmanad igen... ;)

    SvaraRadera
  2. Va kul att du oxå har blogg! då kan man hålla koll på va du har för dig:) massa kramar

    SvaraRadera
  3. hoho, tänk att man hittar dig här ^^
    trevligt =)

    je suis une baguette xD

    SvaraRadera